RAMOWY PLAN DNIA
7.00 – 8.30 – przyjmowanie dzieci do żłobka, zabawy swobodne w kącikach
zainteresowań, sprzątanie zabawek
8.30 – 8.45 – przygotowanie do śniadania, czynności pielęgnacyjne, higieniczne,
kształtowanie umiejętności samoobsługowych
8:45 – 9:15 - śniadanie- karmienie dzieci i pomoc przy spożywaniu posiłku. Nabywanie przez dzieci umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
9:15 – 9:30 - Zabiegi pielęgnacyjne po śniadaniu, nauka samodzielności - mycie rąk, buzi, korzystanie z nocników
9.30 – 10.00 - Zajęcia z dziećmi; prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczo – edukacyjnych dostosowanych do możliwości dzieci; zabawy z elementami edukacyjnymi z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka m.in.:
Ø zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka
Ø zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka
Ø zabawy plastyczne
Ø zabawy rytmiczne/muzyczne
Ø zabawy manipulacyjne i paluszkowe
Ø zabawy logopedyczne, wspomagające rozwój mowy
Ø zabawy z językiem angielskim
Ø zajęcia relaksacyjne
Ø logorytmika
Ø sensoplastyka
10.00 – 11.20 – zabawy na świeżym powietrzu, spacery
11.20-11:40 – czynności pielęgnacyjne i higieniczne, kształtowanie umiejętności samoobsługowych, przygotowanie do posiłku
11.40– 12.10 – obiad I danie- zupa, - karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku, ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
12.10 - 14.00 – przygotowanie do leżakowania, leżakowanie dzieci (relaksacja, odpoczynek, drzemka)
14:00 – 14:15 – czynności pielęgnacyjne i higieniczne, kształtowanie umiejętności samoobsługowych, przygotowanie do posiłku
14.15 – 14.45 – obiad II danie - karmienie dzieci i pomoc przy spożywaniu posiłku. Nabywanie przez dzieci umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
14:45- 15:00 – czynności pielęgnacyjne i higieniczne, mycie rąk, buzi, korzystanie z nocników, kształtowanie umiejętności samoobsługowych
15:00 – 15.45 – zabawy swobodne
15:45- 16:00 - czynności pielęgnacyjne i higieniczne, kształtowanie umiejętności samoobsługowych, przygotowanie do posiłku
16.00-16.15 – podwieczorek - karmienie dzieci i pomoc przy spożywaniu posiłku. Nabywanie przez dzieci umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
16.15 – 17.00 – zabawy swobodne i inspirowane, zajęcia indywidualne, oczekiwanie na rodziców, czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunkami